Adrz is een algemeen ziekenhuis met locaties in Goes, Vlissingen en Zierikzee. 2.100 medewerkers, 220 medisch specialisten en 160 vrijwilligers zetten zich dagelijks in om patiënten zo goed mogelijk te helpen, behandelen en verzorgen. De afdeling Communicatie & Marketing is verantwoordelijk voor de corporate, interne en patiëntencommunicatie.

Vraag

Bij de afdeling Communicatie & Marketing stonden een aantal grote projecten op stapel, waaronder het introduceren van een nieuw intranet, het verbeteren van de contentcyclus, het focussen op patiëntgerichtheid en het communicatiever maken van de organisatie. Mede hierdoor had de afdeling een capaciteitsvraagstuk voor een bepaalde periode. Aan Lievens de vraag deze voor 16 uur per week in te vullen.

Onze aanpak

Collega Karlijn pakt bij Adrz een aantal vaste klussen op. Ze beheert de social media kanalen, is verantwoordelijk voor de interne nieuwsbrief en werkt er aan verschillende projecten. Ze adviseert bijvoorbeeld over een verandertraject, waarbij collega’s op een andere manier documenten en protocollen moeten beheren en ontwikkelen. Daarnaast nam ze de werkwijze van de afdeling Communicatie & Marketing onder de loep, om te kijken hoe er nog efficiënter kan worden gewerkt.

Bijzonder

Karlijn: “Er is bij Adrz altijd wat te doen, dus gewoon beginnen, was mijn strategie. Collega’s helpen, waar ik kan. Het is een dynamische omgeving, waarbij collega’s alles eruit proberen te halen voor de patiënt. Daar ligt ook direct de uitdaging, want daardoor worden andere projecten – die soms ook erg belangrijk zijn – op de lange baan geschoven. De sleutel tot succes is daarom prioritering. Welke klussen zijn het meest relevant? Die pakken we eerst op. En daarmee hebben we ook direct een sterk uitgangspunt gevonden voor de efficiëntieslag op de afdeling. Belangrijke projecten eerst. Dat is overigens makkelijker gezegd dan gedaan. Want alle projecten zijn in het belang van de organisatie of de patiënt!”

Volgende case

Inspringen op de afdeling Public Affairs

Dow Benelux