Vraag
Rijkswaterstaat stelde, als publieksgerichte dienstverlener, hoge eisen aan de communicatie met de omgeving. Eind 2011 vroeg Rijkswaterstaat haar drie gecontracteerde bureaus om een voorstel en koos uiteindelijk voor Lievens. De aanleg startte in 2012 en werd in 2015 afgerond.
Aanpak
Lievens leverde een team van twee communicatieadviseurs die het projectteam op alle terreinen adviseerde en ondersteunde. Ze gaven strategisch advies, realiseerden tal van middelen, organiseerden informatieavonden en draaiden mee in het team dat het informatiecentrum in Biervliet bemande. Voor een buitenstaander leken ze echte Rijkswaterstaters, voor Rijkswaterstaat zelf waren ze de kritische ‘collega’s’. Al met al vormden ze één team.
Bijzonder
Een infrastructureel project in je eigen achterland (beide adviseurs wonen in Zeeuws-Vlaanderen), waar je dwars doorheen rijdt als je naar de kust gaat of op bezoek gaat bij vrienden in het westen. Met eigen ogen zien wat de impact van het werk is en daar actief mee aan de slag kunnen. Inspirerend!
Lievens bedenkt, voert uit, stelt vragen, ontzorgt. En dwong ons kritisch naar de communicatie met de omgeving te kijken. We zijn erg blij met hun inbreng.